Przegląd newsów
Źródła: mediarun.com, kongres-online.pl, wirtualnemedia.pl, prasa.info
Polacy przodują w e-zakupach
Firma doradztwa biznesowego EY przeprowadziła międzynarodowe badania, w których zapytała respondentów z 34 państw o ich stosunek do e-zakupów.
Badanie wykazało, że wśród polskich internautów 62% robi zakupy w sieci. Ten wynik daje nam 15. miejsce na świecie i pokrywa się ze światową średnią. Na
czele stawki znalazły się Indie (75%), Chiny (70%) i Holandia (70%). Przed Polską są też takie kraje jak Brazylia, Wielka Brytania, Czechy czy Turcja. Natomiast
za nami uplasowały się m. in. Hiszpania, Niemcy, Francja i USA.
Badano także preferencje e-klientów. Polacy najczęściej kupują przez internet elektronikę (49%), odzież (45%) oraz telefony (36%). Te same produkty są
kupowane w innych krajach. Elektronikę kupuje 39% globalnych internautów, tyle samo nabywa odzież. Na zakup telefonów przez sieć decyduje się co
trzeci badany. Polacy najrzadziej decydują się na internetowy zakup samochodu (9%) oraz zaciągnięcie kredytu konsumpcyjnego (11%), co również ma
odzwierciedlenie w wynikach światowych – odpowiednio 10 i 14%.
Listopad pod znakiemmarketingu
W listopadzie odbędą się najważniejsze imprezy branży marketingowej.
Czwarta edycja Mediarun Festival odbędzie się 18 i 19 listopada w Warszawie. Impreza jest częścią
Kongresu Dyrektorów Marketingu, w trakcie którego odbędą się 4 panele dyskusyjne. Wystąpi
60
gości z Polski oraz Europy. Wśród nich m. in. Jerzy Owsiak (założyciel WOŚP), Damon Westbury
(
Global Accounts Director Microsoft Advertising, Wielka Brytania) oraz Michał Brański (członek
zarządu Grupy WP, jeden z założycieli grupy O2). Opowiedzą oni o swoich doświadczeniach
z Content i Digital PR. Przedstawią też opinie na temat nowych trendówwmarketingu i Social Media.
Kongresowi towarzyszą targi Technology Expo.
W stolicy (20 listopada) odbędzie się również Nowy Kongres Online Marketing 2014/2015 –
ogólnopolska konferencja połączona z certyfikowanymi warsztatami Google Analytics i Adwords.
Wśród prelegentów będą m. in. Jarosław Kuźniar (redaktor TVN24), Ewa Betkier (Dyrektor Sprzedaży
w BAN.pl, wprowadzała LinkedIn na polski rynek) oraz Marcin Maj (Prezes Zarządu OS3, Ekspert ds.
Marketingu Perswazyjnego). Specjaliści podpowiedzą jak zaplanować kampanię reklamową na
najbliższe lata oraz jak skutecznie włączyć Social Media oraz SEM do działań marketingowych dla
sektorów B2B oraz B2C.
Druk efektywniejszy
Czytelnik zapamięta więcej z tego samego artykułu, jeżeli przeczyta go na
papierze niż w wersji elektronicznej.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie, w której skład wchodzili studenci.
Podzieleni zostali na dwie grupy i otrzymali na czytanie taki sam czas. Przez
dwadzieścia minut jedna grupa czytała papierowe wydanie The New York
Times, a druga serwis internetowy dziennika wraz z wydaniem cyfrowym.
Czytelnicy wydania drukowanego zapamiętali średnio 4,24 artykułów, podczas
gdy czytelnicy serwisu internetowego – 3,35. Jak podają prowadzący badania
z Uniwersytetu w Houston przyczyną takich wyników jest fakt, że czytelnicy
wydań cyfrowych skanują treści, zaś czytelnicy gazet drukowanych mają
bardziej metodyczne podejście. Naukowcy zwracają także uwagę, że
wwydaniach on line jest wielewięcej treści (banerów, reklam), które rozpraszają
uwagę czytelnika. Po za tym sam wygląd gazet jest dla czytelników lepszy
i łatwiej podkreśla on rzeczy ważne np. tematy dnia.