Custom News 31 - page 5

Mobilnie połączeni
Gemius przeprowadził badania, w których sprawdzono jakimi urządzeniami
Polacy najczęściej łączą się z internetem. Na pierwszym miejscu znalazł się
iPhone.
Najnowsze wyniki z panelu Gemius Traffic wskazują 10 urządzeń (smartfonów i tabletów), które najczęściej
wykorzystywane są do odwiedzania sieci. Pierwsze miejsce (stan na maj 2015) zajmuje iPhone (wszystkie
modele) z wynikiem 19,15%. Drugim najpopularniejszym urządzeniem jest iPad (wszystkie modele, 11,42%),
a trzecie miejsce zajmuje Samsung Galaxy S4, który zanotował nieco ponad 3,5%. W najlepszej 10 znalazły
się jeszcze Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Trend Plus, Samsung galaxy Core Plus,
Sony Xperia Z oraz Samsung galaxy S III LTE.
Na podstawie: gemius.pl
Przegląd newsów
Redaktor Facebook
Facebook wprowadził kolejne udogodnienia dla swoich użytkowników. Od
maja wydawcy mogą zamieszczać na nim artykuły.
Jako pierwszy taką możliwość wprowadził Snapchat. Na wzór wesołego duszka również Facebook
postanowił umożliwić wydawcom umieszczenie artykułów bezpośrednio, jako jedna z podstron
portalu. Do tej pory można było umieszczać wyłącznie linki do artykułów. Przeniesienie z Facebooka
do nowej strony zajmowało średnio 8 sekund. Obecnie, jak zapewniają specjaliści z FB, ukazanie
pełnej treści artykułu nie zajmie więcej niż 0,8 sekundy. Artykuły mogą być wzbogacane o wysokiej
rozdzielczości fotografie, materiały audio oraz wideo. Całość artykułu lub jego fragmenty będąmogły
zostać zamieszczone także na tablicy głównej wydawcy. Niewiadomą pozostaje kwestia wspólnych
korzyści ze współpracy mediów z portalem. Czy aby możliwość lektury na FB nie odciągnie odbiorców
od oficjalnych witryn wydawców? Co natomiast zyska Facebook? Te pytania pozostawiamy do
rozważenia Wam, a nowe rozwiązania przetestujcie na Waszych prywatnych kontach.
Na podstawie: pclab.pl
Power of Content Marketing 2015
Pod koniec maja odbyła się branżowa konferencja Power of
Content Marketing. Ósmą edycję poświęcono schematom
komunikacyjnym w firmach.
W Warszawie, 28 i 29 maja, odbyła się ósma edycja Power of Content marketing.
W tym roku udział wzięło w nim dziewięciu prelegentów, wśród których byli Paweł
Tkaczyk, Albert Hupa, Jacek Wasilewski oraz specjaliści od marketingu ze Słowenii,
Niemiec oraz Szwecji. Tegoroczna edycja imprezy skupiła się na tworzeniu
komunikacyjnych schematów – zarówno ze strony firmy, jak i agencji. Jako pierwsi
wystąpili Jacek Wasilewski i Bartek Brach. Mówili oni o języku komunikacji. Przestarzały
język jest dziś jednym z największych kłopotów przekazów marketingowych.
Szczególnie tych, kierowanych do osób młodych. Wystąpienie wsparł Albert Hupa,
który zaprezentował wyniki badań o roli contentuw komunikacji, przeprowadzonych
przez IRCenter. Pokazały one, że firmy, podejmując działania contentowe, chcą
głównie zwiększać sprzedaż i generować leady. Te jednak działania często nie są
skuteczne, gdyż stosują nieodpowiedni styl komunkatów.
Kolejne wystąpienia dotyczyły sposobu budowania contentu. Specjaliści
opowiadali m.in. czemu content nie jest rozrywkowy. Paweł Tkaczyk dowodził, że w
ostatnich latach zmienił się profil konsumenta. Dziś płaci się za emocje, możliwość
zakupienia czegoś unikatowego, a nie za najlepszą ofertę cenową czy jakościową.
Niezwykle ciekawe były wystąpienia gości z zagranicy. Mówili oni o sposobach
inwestowania
nowe
formy
contentowe. Stefan Fehm z Niemiec
prezentował działania, które powinny
prowadzić do optymalizacji contentu
i przystosowania go do urządzeń
mobilnych, gdyż to one, w najbliższych
latach, staną się podstawowym
narzędziem komunikacji sieciowej.
Więcej
na
temat
konferencji
przeczytacie już wkrótc
e
.
1,2,3,4 6,7
Powered by FlippingBook